marinder

Alla inlägg under november 2012

Av Erica M Jacobsson - 16 november 2012 16:20

Äntligen helg! Idag ska jag väl mysa med familjen, se på x-factor och så. Imorgon är det Rick och Ask sen tar jag kanske buss till Jessy och går möjligtvis på bio eller nåt... Sen sova med Jess o hoppas på Joss också. Hoppas på en kul och mysig helg! Ska försöka uppdatera så gott jag kan:)

Av Erica M Jacobsson - 13 november 2012 07:36

Av Erica M Jacobsson - 11 november 2012 20:15

Vilken dag! Kom till stallet vid 8. Ryktade, gosade o åkte iväg vid 9. Rick lugn och fin. Kom till Farsta. Visade pass & vaccinationintyg o tog ut Ricke. Gick runt ända tills banan öppnades. Pappa fick gå med Ricke medans jag, mamma och Jossan gick banan. Rolig bana med tillräckligt med svängar. Sadlade efter att jag gått banan. Bytte om och satt upp. Skrittade runt lite in på framridningsbanan. Började trava, mjuka upp honom. Lite galoppfattningar. Skulle ta ett litet kryss, vägran. Tog det igen vägran men fick honom att kliva över. Tog det igen, vägran o klev över. Tog en oxer, vägran tog det igen. Bra tempo men precis framför så kastade han sig åt sidan. Var nervös och balansen var inte 100%. Försökte hålla mig kvar men föll av. Ricke sprang iväg men reste mig snabbt o duktiga funktionärer framme direkt. Satt upp och tog hindret 1 gång till. Vägran och jämnfotahopp över. Ingen vidare framhoppning men ville spara krafterna till banan. Skrittade ända tills min tur. Första start. Kom in på tävlingsbanan och öronen kom fram direkt. Ricke gick igång och hela banan gick super! Avslappnad Ricke. Sen red jag igen, ännu bättre denna gång. Fina språng och pigg Ricke. Hade kontroll.
Kom hem o gjorde sysslor.
Superstolt över både mig och Ricke.
Fantastisk dag!

Ps. Mer bilder kommer:)

Presentation


Hello!
Jag heter Erica och det är jag som driver den här bloggen. Jag bloggar om stallet, mina vänner, foto och min vardag.

Älska livet
Kramiz!!!

//Erica

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards